نسل جدید ب‌ام‌و M3، سبک‌تر و قوی‌تر

0
(0)

بر پایه‌ی خبرهای منتشر شده، ب‌ام‌و در نسل‌های بعدی M3 و M4 از پیشرانه‌ای قوی‌تر، ساختاری سبک‌وزن‌تر و گیربکسی دستی استفاده خواهد کرد. نیروبخش این خودروها پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربوی نسل فعلی خواهد بود که ظاهراً قدرت آن با برخی بازنگری‌ها به 465 اسب بخار رسیده است. احتمالاً این قدرت اضافی به خاطر استفاده از سیستم تزریق آب مشابه با خودروی تولید محدود M4 GTS به دست آمده است.

2309 نسل جدید ب‌ام‌و M3، سبک‌تر و قوی‌تر

ب‌ام‌و همچنین روی سبک‌سازی ساختار این خودرو تمرکز کرده به گونه‌ای که می‌خواهد وزن نسل جدید M3 کمتر از وزن 1585 کیلوگرمی M3 CS فعلی باشد. این کاهش وزن قبلاً با استفاده از قطعات فیبر کربنی بیشتر همچون پانل سقف در سری 3 جدید میسر شده است.

2310 نسل جدید ب‌ام‌و M3، سبک‌تر و قوی‌تر

تمرکز روی کاهش وزن یکی از دلایل ب‌ام‌و برای عدم استفاده از سیستم چهار چرخ محرک استاندارد در این خودرو و همچنین عدم سود بردن از تکنولوژی‌های الکتریکی سازی به خاطر وزن بیشتر، پیچیدگی و هزینه‌های اضافی می‌باشد. البته نسل جدید M3 آخرین محصول M بدون استفاده از تکنولوژی الکتریکی شده خواهد بود.

2311 نسل جدید ب‌ام‌و M3، سبک‌تر و قوی‌تر

پیشرانه‌ی 6 سیلندر توئین توربوی قوی‌تر همچنین با یک گیربکس 6 سرعته دستی و 8 سرعته اتوماتیک همراه خواهد شد. وجود گیربکس دستی را یکی از اعضای هیئت‌مدیره‌ی ب‌ام‌و در مصاحبه با رود اند تراک تأیید کرده است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

تاریخچه بی ام و سری 5

1.5 (2) اولین BMW سری 5 یعنی مدل 1500، “کلاس جدید” نامیده شد و برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما