هیولا برمی‌خیزد! بررسی نسل جدید ب‌ام‌و M5

0
(0)

برای بیش از 30 سال و 5 نسل، ب‌ام‌و M5 در کلاس سوپر سدان ها حضور کاملاً پررنگی داشته و البته زمانی که مرسدس-ای ام جی E63 S اوایل امسال با قدرت 604 اسب بخاری و سیستم چهار چرخ محرک عرضه شده ب‌ام‌و کمی به حاشیه رفته است. البته این برند باواریایی و بخش M آن تلاش‌های زیادی داشته‌اند تا M5 در ششمین نسل خود بتواند مرسدس را کنار بزند. اولین موضوع پیشرانه 8 سیلندر 4.4 لیتری توئین توربویی است که قدرت 592 اسب بخاری و گشتاور 750 نیوتون متری داشته و البته هم‌اکنون از سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک بهره می‌برد. این دو ویژگی برای تواناترین خودروی ساخت M پدیدار شده‌اند.

659 هیولا برمی‌خیزد! بررسی نسل جدید ب‌ام‌و M5

طرفداران نباید ناامید شوند زیرا این سیستم که M xDrive نامیده می‌شود به‌صورت ویژه برای M5 تدارک دیده شده است. مزیت این کار کشش فوق‌العاده است بنابراین شما می‌توانید از تمامی این پرفورمنس لذت ببرید. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت M5 جدید تنها در 3.4 ثانیه ثبت می‌شود که با در نظر گرفتن وزن 1930 کیلوگرمی این خودرو رکورد قابل‌توجهی محسوب می‌شود. سه حالت متفاوت برای سیستم چهار چرخ محرک M5 2018 وجود دارد: 4WD، 4WD اسپورت و 2WD. اولین حالت حداکثر امنیت را بدون توجه به شرایط به ارمغان می‌آورد درحالی‌که دومین حالت باعث بهبود چابکی خودرو شده و نیمه لذت‌بخش این خودرو را نمایان می‌سازد.

660 هیولا برمی‌خیزد! بررسی نسل جدید ب‌ام‌و M5

M5 دارای دیفرانسیل M فعال در اکسل عقب بوده و در این حالت شما واقعاً می‌توانید کمک تکنولوژی به ورود بهتر M5 به پیچ‌ها را حس کنید. بدین ترتیب محصول جدید باواریایی ها نسبت به چنین خودروی بزرگی چابک و سرحال می‌باشد. البته یک نکته وجود دارد: تمامی این موضوعات تا یک نقطه عرضه می‌شود. از جایی به بعد وزن ب‌ام‌و خود را نشان می‌دهد. M5 2019 اکثراً همانند یک سوپر سدان دیفرانسیل عقب جذاب حس می‌شود که در زمان موردنیاز اکسل جلو به کمک آمده و حضور شفت‌ها در جلو فرمان پذیری را مختل نمی‌کند. بازخورد زیادی از فرمان به راننده منتقل نمی‌شود و فرمان سبک به این معنی است که یافتن ارتباط با چرخ‌های جلو وظیفه آسانی نخواهد بود.

661 هیولا برمی‌خیزد! بررسی نسل جدید ب‌ام‌و M5

اگرچه چسبندگی زیادی وجود دارد اما همیشه این موضوع آشکار نخواهد بود. انتخاب حالت‌های رانندگی مختلف برای فرمان تنها وزن آن را به‌صورت مصنوعی اضافه می‌کند. سومین حالت سیستم چهار چرخ محرک برای استفاده در پیست مناسب بوده زیرا تمامی قدرت را تنها به چرخ‌های عقب می‌فرستد. با چنین قدرت زیاد و حداکثر گشتاوری که از دور 1800 در دسترس است، دم M5 همیشه خوشحال بوده و بالانس دل‌چسب شاسی را برجسته می‌کند.

662 هیولا برمی‌خیزد! بررسی نسل جدید ب‌ام‌و M5

نسل جدید M5 صرف‌نظر از چهار چرخ محرک بودن یا نبودن هنوز یک خودروی کاملاً مناسب برای راننده است اما درعین‌حال یک سدان لوکس بوده و بر روی رینگ‌های 20 اینچی سواری مناسبی دارد. حالت راحت با دامپرهای تطبیقی استاندارد باعث می‌شود کیفیت سواری مستحکمی را شاهد باشیم. همچنین سیستم تعلیق خودرو طول حرکتی مناسبی برای جذب بدترین دست‌اندازها را دارد. این حالت در بزرگراه عالی است اما در جاده‌های تنگ و پر پیچ و خم وزن بالای M5 به این معنی است که باید از حالت اسپورت برای بهبود کنترل‌های بدنه استفاده کنید. در این حالت وزن ب‌ام‌و با استحکام بیشتر تحت کنترل درآمده و پاسخ و شاسی و فرمان سرراست‌تر می‌شود. این خودرو هنوز هم نرم‌تر و راحت‌تر از E63 S در نرم‌ترین تنظیمات بوده و دامپ های M5 همانند AMG ناهنجار حس نمی‌شود.

663 هیولا برمی‌خیزد! بررسی نسل جدید ب‌ام‌و M5

البته M5 جدید کاراکتر، غرش زیر پدال گاز و پرفورمنس خطی پیشرانه 8 سیلندر توربوی مرسدس را ندارد. تعویض دنده‌های گیربکس 8 سرعته سریع و بدون هرگونه ناهنجاری نسل قبلی بوده و در زمان حرکت در بزرگراه‌ها نیز قابل پیش‌بینی است. همان ظرفیت صندوق‌عقب 530 لیتری سری 5 عادی در M5 جدید نیز وجود داشته و سیستم چهار چرخ محرک BMW این خصیصه را تحت تأثیر قرار نداده است. هنوز هم فضای زیادی در بخش عقب وجود داشته و صندلی‌های جلو نیز حمایت زیادی از بدن به عمل می‌آورند.

664 هیولا برمی‌خیزد! بررسی نسل جدید ب‌ام‌و M5

استفاده از سیستم چهار چرخ محرک در نسل جدید ب‌ام‌و M5 به خوبی صورت گرفته است. این برند آلمانی طراحی دیفرانسیل عقب را به خوبی حفظ کرده و در عین حال پرفورمنس خودرو را به سطحی بالاتر برده است. M5 تمامی خوبی‌های سری 5 استاندارد را داشته و تجهیزات لوکس زیاد و کیفیت سواری برجسته‌ای را ارائه می‌کند. پیشرانه می‌توانست کاراکتر بیشتر و فرمان نیز درگیری بیشتری نسبت به آنچه که هست داشته باشد اما در همه شرایط به عنوان یک سوپر سدان خودرویی غالب نشان می‌دهد.

665 هیولا برمی‌خیزد! بررسی نسل جدید ب‌ام‌و M5

مشخصات ب‌ام‌و M5 2019 جدید

-قیمت: 89640 پوند
-پیشرانه: 8 سیلندر 4.4 لیتری توئین توربو
-قدرت/گشتاور: 592 اسب بخار/750 نیوتون متر
-گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
-شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 3.4 ثانیه
-حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
-مصرف سوخت: 10.5 لیتر در هر صد کیلومتر

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

معرفی ب‌ام‌و M850i نایت اسکای جدید

0 (0) بخش سفارشی‌ساز ب‌ام‌و Individual توانایی‌های بالای خود را با معرفی خودروی M850i نایت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد بی ام و