معرفی رسمی نسل جدید ب‌ام‌و Z4

0
(0)

پس از چندین مرتبه افشای تصاویر، نهایتاً ب‌ام‌و رسماً نسل جدید رودستر Z4 را معرفی کرده است. استایل ظاهری نسل جدید Z4 کاملاً دنباله‌روی نسخهٔ کانسپت خود است که سال گذشته معرفی شد. در نمای جلویی خودرو جلوپنجرهٔ کلیوی شکل نمادین ب‌ام‌و دیده می‌شود که در زیر آن ورودی‌های هوای بزرگی تعبیه شده‌اند. روی کاپوت نیز طرح منحصربه‌فرد و متمایزی کار شده است. در پروفیل جانبی Z4 اول‌ازهمه ورودی هوای بزرگ روی گلگیرها جلب‌توجه می‌کند اما مهم‌ترین تغییر در این قسمت، جایگزینی سقف فلزی جمع شوندهٔ نسل قبلی با یک سقف نرم پارچه‌ای است.

1994 1024x768 معرفی رسمی نسل جدید ب‌ام‌و Z4

در نمای عقبی خودرو، دو خروجی هوا به‌صورت عمودی در طرفین سپر کار شده است درحالی‌که در قسمت پایینی سپر نیز دیفیوزر مشکی‌رنگ به همراه دو سر اگزوز دیده می‌شود. از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه این بخش نیز می‌توان به چراغ‌های باریک و اسپویلر یکپارچه در درب صندوق بار اشاره کرد. کابین Z4 جدید نیز با صفحه آمپر دیجیتالی و غربیلک فرمان سه پره، کاملاً مدرن به نظر می‌رسد. دیگر ویژگی‌های برجستهٔ این قسمت نیز شامل صفحه‌نمایش بزرگ برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی iDrive، نمایشگر سربالای رنگی، تریم فلزی و پدال‌هایی از جنس فولاد ضدزنگ اشاره کرد.

1995 1024x768 معرفی رسمی نسل جدید ب‌ام‌و Z4

به مناسبت معرفی نسل جدید Z4، ب‌ام‌و نسخهٔ ویژه‌ای از آن‌را با نام First Edition یا سری اول ارائه کرده است. این نسخهٔ ویژه از مجموعه‌ای از ویژگی‌های منحصربه‌فرد همچون قاب مشکی‌رنگ آینه‌های جانبی، سقف پارچه‌ای مشکی‌رنگ، رینگ‌های آلیاژی 19 اینچی سبک‌وزن دورنگ و تریم سایهٔ براق شخصی ب‌ام‌و برخوردار است. یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این نسخه نیز رنگ نارنجی متالیک بدنهٔ آن است. این رنگ همان رنگ نسخهٔ کانسپت Z4 است. Z4 First Edition در داخل هم از روکش چرم Vernasca مشکی‌رنگ صندلی‌ها، نورپردازی خاص و سیستم صوتی پریمیوم هارمن کاردون برخوردار است.

1996 1024x768 معرفی رسمی نسل جدید ب‌ام‌و Z4

مدلی که فعلاً از نسل جدید Z4 توسط ب‌ام‌و به نمایش درآمده، M40i نام دارد. این مدل به یک پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی با 340 اسب بخار قدرت است که می‌تواند خودرو را ظرف 4.4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برساند. این مدل همچنین به سیستم ترمز M Sport، تعلیق اسپرت با کنترل الکترونیکی کمک‌فنرها و دیفرانسیل M Sport هم مجهز شده است. یکی از ویژگی‌های برجستهٔ نسل جدید Z4 نیز توزیع وزن 50 به 50 آن است. گفته شده در تاریخ 19 سپتامبر اطلاعات بیشتری از این رودستر جدید آلمانی منتشر می‌شود. نسل جدید ب‌ام‌و Z4 در بهار سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

1997 1024x768 معرفی رسمی نسل جدید ب‌ام‌و Z4

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

معرفی ب‌ام‌و M850i نایت اسکای جدید

0 (0) بخش سفارشی‌ساز ب‌ام‌و Individual توانایی‌های بالای خود را با معرفی خودروی M850i نایت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد بی ام و