محصولات زیاد ب‌ام‌و مشتریان را گیج نمی‌کند!

0
(0)

روزی روزگاری سبد محصولات ب‌ام‌و کاملاً ساده بود. اگر یک سدان یا کوپه‌ی کوچک می‌خواستید سری 3 را می‌خریدید. دوستداران سدان های رده میانی به دنبال سری 5 بودند و وجود سری 7 در گاراژ به معنی وجود بودجه‌ی مناسب بود. اگر هم خواهان کمی آدرنالین بودید مدل‌های M را انتخاب می‌کردید. این روزها اوضاع پیچیده‌تر شده است. قطعاً همان فرمول اولیه حفظ شده اما محصولات ب‌ام‌و از سری 1 تا 8 و طیف وسیعی از کراس اوورها را تشکیل شده است. از جمله‌ی این شاسی بلندها می‌توان به X5 و X7 جدید اشاره کرد.

آیا خودرویی همچون سری 3 گرن توریسمو هم در سبد محصولات قدبلند ب‌ام‌و قرار می‌گیرد؟ قطعاً نه! این یک سدان چهار درب با درب پشتی خاص است. آیا این خودرو شبیه سری 4 گرن کوپه است؟ نه اشتباه نکنید. این یک کوپه‌ی چهار درب با درب پشتی خاص است. آیا این دو خودرو هاچبک هستند؟ نه اصلاً! همه می‌دانیم که ب‌ام‌و هاچبک نمی‌فروشد. این کار را فولکس‌واگن انجام می‌دهد؛ و در این میان ما اصلاً اشاره‌ای هم به خودروهای الکتریکی جدید باواریایی ها نکردیم. احتمالاً تا حالا متوجه قضیه شده‌اید. محصولات کنونی ب‌ام‌و شاید برای برخی از افراد گیج‌کننده باشند و این خودروساز هم به همین موضوع اذعان کرده است. مدیر برنامه‌ریزی تولید ب‌ام‌و در آمریکا اخیراً اعلام کرده اگرچه اوضاع کمی مبهم است اما مشتریان گیج نشده‌اند.

البته ب‌ام‌و در حال کار روی بازار آمریکا برای کسب سهم بیشتر است. اینجا همه‌چیز به غیر از سدان ها خوب می‌فروشد. به این ترتیب شاسی بلندها و کراس اوورها کاملاً بازار خوبی دارند اما شکی وجود ندارد که ب‌ام‌و می‌خواهد از هر کلاس ممکن حداکثر بهره را ببرد. به همین دلیل است که شاهد تولید خودروهایی همچون کراس اوور X4، سری 4 گرن کوپه و سری 3 گرن توریسمو هستیم که تقریباً یک عملکرد مشابه در یک کلاس را داشته و تنها برخی اختلافات جزئی را دارند.

اگر حالا گیج شده‌اید پس باید انتظار گیج شده بیشتر در سال‌های آینده را داشته باشید چراکه ب‌ام‌و وارد بازی الکتریکی‌ها شده و از آنجایی که تقاضا برای شاسی بلندها نیز افزایش یافته بنابراین احتمال گسترش مدل‌های قدبلند این شرکت دور از ذهن نیست.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

شرایط فروش بی ام دبلیو 530 مدل 2018

1 (1) پرشیا خودرو از امروز عرضه خودروهای بی ام دبلیو 530 با مدل 2018 …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما