طبق گفتههای چندین منبع نزدیک به بامو بلاگ، بامو سرانجام تصمیم به ساخت خودروی M سطح بالای خود گرفته است. نام M8 سال 2019 پدیدار خواهد شد و دربرگیرنده سه مدل مختلف خواهد بود. بر پایهی خانوادهی سری 8 جدید، بامو سه خودروی M8 کوپه (F92)، M8 کانورتیبل (F91) و M8 گرن کوپه (F93) را تولید خواهد کرد.
اولین مدل که کوپه است برای سال 2019 در نظر گرفته شده و یک سال بعد از آن نیز دو خودروی دیگر روی خط تولید خواهند رفت.
بامو M8 سوپرکاری است که وجود نداشته است! این خودرو به ندرت نور آفتاب را به خود دیده و بخش اعظم عمر خود را در گوشه و کناری گذرانده است. تنها یک دستگاه از آن ساخته شده است. بر پایهی بامو سری 8 قبلی، این خودرو از پیشرانهی 12 سیلندر، گیربکس 6 سرعته دستی، بدنهای دیوانه وار و کابینی مسابقهای بهره برده است. این هیولایی بود که تمامی طرفداران بامو خواهان تولیدش بودند اما اینگونه نشد.
از اخبار منتشر شده اینگونه استنباط میشود که باید با خانوادهی M6 نیز خداحافظی کرد. ما پیش از این میدانستیم که سری 6 کوپه، کانورتیبل و گرن کوپه با سری 8 جایگزین خواهد شد.
درست همانند M5 F90 که چند ماه دیگر از راه خواهد رسید، مدلهای M8 نیز از پیشرانهی 8 سیلندر 4.4 لیتری توئین توربوی ارتقا یافته استفاده خواهند کرد و احتمالاً خروجی حدود 600 اسب بخار خواهند داشت.
به منظور انتقال این قدرت به سطح زمین، این خودرو احتمالاً بجای گیربکس DCT که معمولاً در خودروهای M دیده میشود از گیربکس 8 سرعته ی ساخت ZF استفاده خواهد کرد. دلیل این کار عدم مناسب بودن گیربکس DCT برای سیستم چهار چرخ محرک است و این گیربکس احتمالاً نمیتواند گشتاور زیاد پیشرانه 8 سیلندر را تحمل کند.
سیستم چهار چرخ محرک قطعاً بخشی از سیستمهای حیاتی M8 خواهد بود. چندین سال بود که بامو جدای از شاسی بلندهای M، از سیستم چهار چرخ محرک برای سایر مدلها استفاده نمیکرد اما اکنون M5 جدید این رویه را تغییر داده و دیگر مدلها نیز این راه را ادامه خواهند داد.
احتمالاً اولین نسخههای پیشتولیدی M8 در سال 2018 در خیابانها دیده خواهند شد اما تا آن زمان ما گوشبهزنگ هرگونه اطلاعات جدید خواهیم ماند.