رونمایی از نسخهٔ رودستر ب‌ام‌و i8 در نمایشگاه لس‌آنجلس

0
(0)

هشت سال پیش ب‌ام‌و برای اولین بار کانسپت i8 را در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی کرد و حالا سرانجام از نسخهٔ رودستر این سوپراسپرت هیبریدی در نمایشگاه لس‌آنجلس پرده‌برداری کرده و نشان داد که کاملاً ارزش این انتظار را داشته است. i8 رودستر با سقف پارچه‌ای، نمای منحصربه‌فرد عقب و ترکیب دونفره، حداقل بر روی کاغذ همان کانورتیبل هیبریدی است که از ب‌ام‌و انتظار داریم.

437 1024x768 رونمایی از نسخهٔ رودستر ب‌ام‌و i8 در نمایشگاه لس‌آنجلس

سقف پارچه‌ای این خودرو که تا سرعت 50 کیلومتر در ساعت، در کمتر از 16 ثانیه باز یا بسته می‌شود، یکی از پیشرفته‌ترین سقف‌های جمع‌شونده در نوع خود است. مکانیزم اتصالات آلومینیومی این سقف نیز برای اطمینان از صحت و درستی، به‌طور کامل با استفاده از پرینتر سه‌بعدی ساخته شده است. همچنین درحالی‌که این سقف پارچه‌ای چهارفصل، در هنگام باز بودن در پشت صندلی‌های عقب جمع می‌شود، اما حجم صندوق بار i8 رودستر تا حد قابل‌توجهی افزایش پیدا کرده است.

438 1024x768 رونمایی از نسخهٔ رودستر ب‌ام‌و i8 در نمایشگاه لس‌آنجلس

در i8 رودستر محفظهٔ باری بین جعبهٔ سقف و صندلی‌ها به حجم 100 لیتر اضافه شده که همراه با صندوق باری به حجم 130 لیتر، کل ظرفیت بار خودرو را به 230 لیتر رسانده است. البته این افزایش ظرفیت بار به لطف حذف صندلی‌های عقب به دست آمده است. همچنین در این ماشین برای ارائهٔ راحت‌ترین سواری ممکن، مواد عایق صدای بیشتری نصب شده است. اما i8 رودستر علاوه بر برخورداری از سقف قابل باز شدن، قدرتمندتر هم شده است. به لطف توسعهٔ سیستم جدیدی بنام eDrive توسط ب‌ام‌و، قدرت i8 به 374 اسب بخار رسیده که 12 اسب بخار بیشتر از قبل است. این نیرو به‌صورت ترکیبی توسط پیشرانهٔ 1.5 لیتری سه سیلندر توربوشارژ با 231 اسب بخار قدرت 320 نیوتن متر گشتاور به همراه موتور الکتریکی با 143 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تولید می‌شود. i8 رودستر 1593 کیلوگرم وزن دارد که تنها 60 کیلوگرم سنگین‌تر از نسخهٔ کوپه است.

439 1024x768 رونمایی از نسخهٔ رودستر ب‌ام‌و i8 در نمایشگاه لس‌آنجلس

علاوه بر افزایش قدرت، i8 رودستر به باطری‌های قوی‌تری هم مجهز شده است به‌گونه‌ای که باطری‌های 7.1 کیلووات ساعتی قبلی حالا با نمونه‌های جدید 11.6 کیلووات ساعتی جایگزین شده‌اند؛ بنابراین حالا به لطف این باطری‌های جدید، i8 رودستر می‌تواند به‌صورت تمام الکتریکی با حداکثر سرعت 105 کیلومتر در ساعت حرکت کند درحالی‌که این عدد قبلاً تنها 70 کیلومتر در ساعت بود. علاوه بر این، بُرد تمام الکتریکی خودرو نیز در سیکل رانندگی جدید اروپا به 53 کیلومتر افزایش پیدا کرده است. البته این عدد با اندازه‌گیری‌های آمریکایی 30 کیلومتر اعلام شده است.

440 1024x768 رونمایی از نسخهٔ رودستر ب‌ام‌و i8 در نمایشگاه لس‌آنجلس

البته ب‌ام‌و همراه با معرفی i8 رودستر، نمونهٔ بروز شدهٔ نسخهٔ کوپهٔ آن‌را هم معرفی کرده است. i8 کوپهٔ جدید نیز تمامی ارتقاءهای فنی مدل رودستر را تجربه نموده است. این ارتقاءها موجب شده که حالا i8 جدید ظرف تنها 4.2 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالی‌که مدل رودستر این کار را در 4.4 ثانیه انجام می‌دهد. حداکثر سرعت هردو مدل نیز به‌صورت الکترونیکی روی 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است. بُرد تمام الکتریکی نسخهٔ کوپه اما کمی بیشتر و برابر با 55 کیلومتر است.

441 1024x768 رونمایی از نسخهٔ رودستر ب‌ام‌و i8 در نمایشگاه لس‌آنجلس

نیروی پیشرانه‌های i8 به هر چهارچرخ ارسال می‌شود و پنج حالت رانندگی مختلف نیز برای آن در نظر گرفته شده است. در حالت رانندگی هیبریدی، حالات راحت، اسپرت و اقتصادی قابل انتخاب است درحالی‌که در حالت رانندگی تمام الکتریکی می‌توان یکی از دو حالت راحت یا اقتصادی را انتخاب کرد. همچنین برای این سوپراسپرت هیبریدی به‌صورت استاندارد رینگ‌های آلیاژی سبک‌وزن جدیدی ارائه شده که مجموعاً یک کیلوگرم وزن کمتری نسبت به نمونه‌های قبلی دارند. در نسخهٔ رودستر سیستم تعلیق هم دوباره تنظیم شده است.

442 1024x768 رونمایی از نسخهٔ رودستر ب‌ام‌و i8 در نمایشگاه لس‌آنجلس

با افزایش قدرت، نمای بیرونی i8 نیز بروز شده است که شامل کاپوت کم ارتفاع‌تر و جلوپنجرهٔ کمی بزرگ‌تر می‌شود. مهم‌ترین به‌روزرسانی کابین این ماشین نیز تغییر جزئی غربیلک فرمان اسپرت آن است. البته همان‌طور که اشاره شد در نسخهٔ رودستر صندلی‌های عقب هم حذف شده‌اند. همچنین برای هردو نسخهٔ کوپه و رودستر، تریم داخلی جدیدی با تودوزی تمام چرمی نیز ارائه شده است. هردو نسخهٔ کوپه و رودستر ب‌ام‌و i8 پس از نمایش در نمایشگاه لس‌آنجلس، در بهار آینده راهی نمایندگی‌های فروش در ایالات‌متحده خواهند شد درحالی‌که قیمت آن‌ها در زمانی نزدیک به عرضه به بازار اعلام خواهد شد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

معرفی ب‌ام‌و M850i نایت اسکای جدید

0 (0) بخش سفارشی‌ساز ب‌ام‌و Individual توانایی‌های بالای خود را با معرفی خودروی M850i نایت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد بی ام و