جذاب آلمانی یا تاج دار ایتالیایی؟

1
(1)

04 1024x654 جذاب آلمانی یا تاج دار ایتالیایی؟

در یکی دیگر از قسمت‌های سری رقابت‌های خودرویی پدال، امروز به گروه سدان‌های لوکس سگمنت F رسیده‌ایم. گروهی که در اولین دوئل آن، لینکلن کانتیننتال رودرروی کیا کوریس قرار گرفت. در این دوئل جمعاً تعداد 1632 رأی به ثبت رسید که 1318 رأی آن سهم کانتیننتال بوده و تنها 314 رأی به کوریس داده شده است؛ بنابراین، از رقابت اول گروه سدان‌های لوکس، لینکلن کانتیننتال با کسب 80 درصد از کل آرا مقتدرانه به مرحلهٔ بعدی صعود کرده و کیا کوریس از دور رقابت‌ها کنار رفت. امروز اما یکی از نمایندگان ژرمن‌ها یعنی ب‌ام‌و سری 7 به مصاف تنها نمایندهٔ ایتالیا در این کلاس یعنی مازراتی کواتروپورته رفته است.

مازراتی کواتروپورته

05 1024x768 جذاب آلمانی یا تاج دار ایتالیایی؟ 07 1024x768 جذاب آلمانی یا تاج دار ایتالیایی؟

09 1024x768 جذاب آلمانی یا تاج دار ایتالیایی؟ 11 1024x768 جذاب آلمانی یا تاج دار ایتالیایی؟

کواتروپورته را می‌توان سدان پرچم‌دار گروه فیات دانست. این سدان لوکس ایتالیایی برای اولین بار در سال 1963 معرفی شد؛ اما کواتروپورته در طول حیات خود دوران پرفرازونشیبی را تجربه کرده است چراکه دو بار با وقفه در تولید مواجه شده است. نسل نخست این سدان لوکس ایتالیایی تا سال 1969 به تولید رسید و سپس بعد از چند سال وقفه، نسل دوم در سال 1974 معرفی شد؛ اما برای بار دوم بین نسل‌های سوم و چهارم نیز وقفه افتاد به‌گونه‌ای که پس از توقف تولید نسل سوم در سال 1990، چهار سال بعد در سال 1994 نسل پنجم معرفی شد اما از این سال تاکنون تولید کواتروپورته بدون وقفۀ چندانی ادامه داشته است. این ماشین هم‌اکنون در نسل ششم خود قرار دارد که در نمایشگاه دیترویت 2013 رونمایی شد. مازراتی برای این سدان لوکس دو پیشرانهٔ بنزینی به همراه یک نمونهٔ دیزلی ارائه می‌کند که یکی از موتورهای بنزینی از نوع V8 و دیگری V6 است. کواتروپورتهٔ شش سیلندر با نام S و نمونهٔ هشت سیلندر با نام GTS عرضه می‌شوند که ما هم برای این رقابت کواتروپورته GTS را انتخاب کرده‌ایم. موتور 3.8 لیتری V8 توئین توربوی این خودرو 530 اسب بخار قدرت و 710 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF تنها به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. این در حالی است که برای موتور V6 بنزینی، سامانهٔ چهارچرخ محرک هم ارائه می‌شود اما این سامانه برای موتور V8 قابل سفارش نیست.

ب‌ام‌و سری 7

06 1024x768 جذاب آلمانی یا تاج دار ایتالیایی؟ 08 1024x768 جذاب آلمانی یا تاج دار ایتالیایی؟

10 1024x768 جذاب آلمانی یا تاج دار ایتالیایی؟ 12 1024x768 جذاب آلمانی یا تاج دار ایتالیایی؟

سری 7 سدان پرچم‌دار ب‌ام‌و است که نخستین بار در سال 1977 برای رقابت مستقیم با مرسدس بنز S کلاس به بازار آمد. این سدان لوکس آلمانی هم‌اکنون مانند کواتروپورته در نسل ششم خود قرار دارد که در ژوئن سال 2015 رونمایی شد. طراحی نسل ششم سری 7 که با کد G11 شناخته می‌شود، طبق زبان طراحی جدید ب‌ام‌و شکل گرفته که در آن چراغ‌های جلو به جلوپنجره چسبیده‌اند. این خودروی روی پلت‌فرم OKL ب‌ام‌و ساخته شده و سازندهٔ مونیخی هر آنچه که از تکنولوژی و مهندسی در توان داشته در آن ارائه کرده تا بتواند حریف هم‌وطن سرسختش یعنی مرسدس بنز S کلاس شود. برای سری 7 چهار پیشرانهٔ بنزینی مختلف به همراه یک نمونهٔ دیزلی ارائه می‌شود. قوی‌ترین و بزرگ‌ترین موتور این ماشین، یک نمونهٔ 6.6 لیتری V12 توئین توربو است که 600 اسب بخار قدرت داشته و در مدل 760i ارائه می‌شود؛ اما به جهت اینکه رقیب ایتالیایی با پیشرانهٔ V8 خود به میدان نبرد آمده است، ماه هم نمونهٔ V8 سری 7 را انتخاب کرده‌ایم. این مدل که 750i نام دارد، مجهز به یک پیشرانهٔ 4.4 لیتری V8 توئین توربو است که 450 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی این موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک استپ‌ترونیک در حالت استاندارد به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive هم برای آن وجود دارد. ب‌ام‌و سری 7 در دو نسخهٔ معمولی و فاصله محوری کشیده عرضه می‌گردد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

لغو تولید نسل جدید ب‌ام‌و سری 2 کانورتیبل

0 (0) ب‌ام‌و سری 2 کانورتیبل ارزان‌ترین خودروی روباز این برند آلمانی بوده و قیمت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!
Call Now Buttonتماس با ما