تجربه رانندگی با نسخه پیش‌ تولیدی بی ام و X7

0
(0)

بلندقامت لوکس و تازه‌نفس!
این اولین تلاش BMW در کلاس شاسی بلندهای بسیار لوکس است، جایی که رنجروور و مرسدس بنز GLS به همراه آئودی Q8 تازه از راه رسیده منتظر آن هستند. این یک پاسخ مستقیم برای تقاضاهای زیاد مشتریانی است که فکر می‌کنند X5 خیلی کوچک است. X7 یک حقیقت است و واقعاً یک خودروی سطح بالا و هفت‌نفره با میزان تجمل بسیار فراتر از X5 می‌باشد. ب‌ام‌و این خودرو را به عنوان “سری 7 به فرم شاسی‌بلند” توصیف کرده و برخی تکنولوژی‌های آن در آینده در دیگر محصولات این شرکت نیز به کار خواهد رفت. یک صفحه‌نمایش 12.3 اینچی با سیستم کنترل 7 جدید iDrive به همراه پشت آمپرهای کاملاً دیجیتالی با آمپرهای گوشه‌دار بکار رفته که هر دو در این شاسی‌بلند پرچم‌دار به‌صورت استاندارد نصب خواهند شد. دکمه‌های آشناتری همچون کنترل‌کننده iDrive و کنترل ورودی هوا از دیگر ویژگی‌های کابین X7 هستند.

1637 تجربه رانندگی با نسخه پیش‌ تولیدی بی ام و X7

از نظر طراحی کابین، X7 حاضر در این تست که از نسخه پیش‌تولیدی بوده و BMW اکثر بخش‌ها را با پوشش مشکی پوشانده است. فضای ردیف سوم این خودرو کاملاً احساس‌برانگیز بوده و اما خب نباید در این بخش انتظار فضای زیاد برای افراد بالغ قدبلند را داشته باشید. پیکربندی 6 صندلی X7 به عنوان یک آپشن در دسترس خواهد بود اما صرف‌نظر از مدل انتخابی فضای محفظه بار تنها کافی خواهد بود نه بیشتر.

1638 تجربه رانندگی با نسخه پیش‌ تولیدی بی ام و X7

ب‌ام‌و X7 با پیشرانه‌های 6 و 8 سیلندر توربو عرضه خواهد شد و البته روی شاسی تکامل یافته‌ای که در نسل فعلی سری 7 بکار رفته نشسته است. مدل پلاگین هیبریدی این شاسی‌بلند نیز در آینده عرضه خواهد شد. سیستم تعلیق بادی توئین اکسل یک ویژگی استاندارد X7 بوده و میله‌های ضد لغزش فعال و سیستم فرمان پذیری چهار چرخ نیز به‌صورت سفارشی ارائه خواهند شد. تمامی مدل‌های X7 به‌صورت استاندارد به گیربکس 7 سرعته اتوماتیک استپ ترونیک و سیستم چهار چرخ محرک xDrive مجهز بوده و این سیستم برای افزایش چابکی خودرو در زمان عبور از پیچ‌ها بهبود یافته است.

1639 تجربه رانندگی با نسخه پیش‌ تولیدی بی ام و X7

ما هر سه پیشرانه بکار رفته در X7 را آزمودیم و اگرچه خروجی رسمی این پیشرانه‌ها تأیید نشده اما به دیگر فاکتورهای پیشرانه توجه کردیم. پیشرانه پایه 6 سیلندر 3 لیتری قدرت حدود 335 اسب بخاری و گشتاور 500 نیوتون متری دارد. این پیشرانه قوی بوده و هنگام تجهیز به سیستم اگزوز اسپورت سفارشی حتی صدای جذاب‌تری تولید می‌کند. با این وجود X7 بیش از آنکه خودرویی پرفورمنس باشد محصولی لوکس و آرام‌بخش است.

1641 تجربه رانندگی با نسخه پیش‌ تولیدی بی ام و X7

وزن این محصول جدید حدود 2300 کیلوگرم بوده (عدد رسمی هنوز اعلام نشده) اما وجود متریال سرکوب کننده صدای زیاد در بخش جلو و شیشه‌های کناری به معنی آرامش و سکوت بسیاری زیاد X7 در زمان حرکت است. صدای پیشرانه و لاستیک‌ها کاملاً سرکوب شده و تنها صدای باد پوشش‌های استتاری روی بدنه است که کمی به گوش می‌رسد. کیفیت سواری خودرو نیز حتی با استفاده از رینگ‌های 22 اینچی فاخر بوده و به‌مانند سری 7 می‌ماند.

1640 تجربه رانندگی با نسخه پیش‌ تولیدی بی ام و X7

البته روشی که خودرو اوضاع را به اصطلاح هندل می‌کند بزرگ‌ترین سورپرایز آن است. سیستم تعلیق بادی X7 دارای 5 حالت تنظیم ارتفاع گوناگون بوده که تا 80 میلی‌متر بازی می‌کند. در حالت اسپورت ارتفاع خودرو 20 میلی‌متر کاهش یافته و به هندلینگ خودرو کمک می‌کند. با وجود میله‌های ضد لغزش فعال، X7 به حمله به پیچ‌ها بسیار مشتاق بوده و بدنه نیز حتی در پیچ‌های تند تقریباً تخت باقی می‌ماند. X7 به‌طور شگفت‌انگیزی پایدار احساس شده و چابک است.

1642 تجربه رانندگی با نسخه پیش‌ تولیدی بی ام و X7

ب‌ام‌و می‌گوید خودروهایی که در تست ما حاضر بوده 80 درصد فاز نهایی را پشت سر گذاشته‌اند. ما هنوز هم راه زیادی برای تست این شاسی‌بلند بزرگ در نمایندگی‌های ب‌ام‌و پیش رو داریم اما به نظر می‌رسد X7 رقیبی ارزشمند برای خودروهایی همچون رنجروور است. بزرگ‌ترین ترفند ب‌ام‌و X7 جدید این است که به اندازه واقعی بزرگ حس نمی‌شود، خواه پشت فرمان باشید یا اینکه کنار آن بایستید. X7 به‌طور فوق‌العاده‌ای وزن 2.3 تنی خود را به لطف کنترل بدنه فوق‌العاده، فرمان پذیری عالی و چسبندگی زیاد پنهان می‌کند. فضای زیادی در کابین وجود داشته و البته از جدیدترین تکنولوژی‌ها نیز لذت می‌برد. باید منتظر نسخه نهایی X7 بمانیم اما به نظر می‌رسد که BMW با این خودرو یک برنده است…

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

معرفی ب‌ام‌و M850i نایت اسکای جدید

0 (0) بخش سفارشی‌ساز ب‌ام‌و Individual توانایی‌های بالای خود را با معرفی خودروی M850i نایت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد بی ام و