بازنگری‌ها در بی ام و

0
(0)

ابتدا با لیست آخرین «تلفات» در محصولات ب‌ام‌و شروع می‌کنیم؛ سال آینده، زمان وداع با نسخه ۳ درب سری 1 است که در فرم گیربکس دستی M140i، به نوبه خود، یک مدل کلاسیک محسوب می‌شود. همچنین مدل‌های سری 2 گرن تورر، سری 2 کانورتیبل و مینی کابریولت، خودروهایی هستند که در آخرین روزهای حضورشان در خط تولید قرار دارند. سپس نوبت به ب‌ام‌وهایی می‌رسد که اکنون در بازار حاضر نیستند، ولی قرار است که به زودی آنها را در دنیای خودرو ببینیم. خودروی لوکس محیط زیستی i9 که قبلاً در نمایشگاه‌ها به نمایش گذاشته شده بود، اکنون به دلیل ارائه مدل کوچکتر، امّا جادارتر i7 کنار گذاشته شده است. همچنین مدل دیگری که قرار است از دست برود، i5 است که در سال ۲۰۲۳ از خط تولید کنار می‌رود.

784 1024x683 بازنگری‌ها در بی ام و

ب‌ام‌و همچنین جاه‌طلبی‌های کوتاه‌مدت خود را در حوزه سوپرماشین‌ها متوقف کرده و در آخرین لحظات از قرارداد خود با مک‌لارن برای تولید این نوع خودروها چشم‌پوشی کرده است. این خودروساز برنامه‌هایی برای یک ساختار جدید وسیله نقلیه با «دایملر» دارد. و امّا در مورد مینی. به دنبال مذاکرات با تویوتا مبنی بر توسعه مشترک یک پلتفرم جدید برای خودروهای کوچک که می‌تواند در نسل آینده محصولات مینی مورد استفاده قرار گیرد، مونیخ به این نتیجه رسید که استفاده از قطعات داخلی پلتفرم دیفرانسیل جلوی FAAR برای خودروهای مینی می‌تواند برای این خودروساز گران تمام شود و به همین دلیل، ب‌ام‌و برای جلوگیری از انقراض «مینی»، به یاری گرفتن از شرقی‌ها اقدام کرده است.

780 1024x680 بازنگری‌ها در بی ام و

اگرچه مدت‌زمان نسبتاً زیادی از آن گذشته، امّا شایعات زیادی در مونیخ وجود دارد که ب‌ام‌و سخت به دنبال قرارداد با خودروساز چینی گریت وال برای توسعه مشترک یک پلتفرم جدید است تا این پلتفرم را در نسل بعدی محصولات مینی مورد استفاده قرار دهد. ب‌ام‌و برای آمادگی بیشتر برای این همکاری مشترک، درنظر دارد که ۲ سال دیگر به چرخه عمر کنونی مینی اضافه کند. این در حالی است که جزئیات برنامه‌ریزی شده و مورد موافقت قرار گرفته‌اند. اولین نمونه جایگزین چینی-آلمانی «مینی»، که از آن با عنوان «مترو رانر» یاد شده، قرار است که اولین بار در سال ۲۰۲۳ رونمایی شود. در ادامه، در سال ۲۰۲۴، مدل «مترو کروزر» را خواهیم داشت که نسخه بازنگری شده از مینی کلابمن محسوب می‌شود. همچنین گفته‌ها حاکی از ارائه «مترو ادونچرر» سخن گفته‌اند که یک نسخه کوچکتر و جمع‌وجورتر از مینی‌ کانتری‌من است. برنامه کلی در این همکاری، هدایت تیم مهندسی طراحی جایگزین محصولات مینی توسط ب‌ام‌و و ساخت این خودروها توسط گریت وال در چین است. گریت‌وال این خودروها را در کنار نسخه‌های مخصوص به خودش از این مدل‌ها خواهد ساخت.

782 1024x680 بازنگری‌ها در بی ام و

امّا سخت‌افزار گران‌قیمت FAAR همچنان در زیر پوسته جایگزین مدل ۵ درب سری 1، مدل بعدی اکتیو تورر و سری 2 گرن کوپه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در همین حال، کلاوس فرولیش (Klaus Fröhlich)، رئیس بخش تحقیقات و توسعه ب‌ام‌و تأیید کرده که این کمپانی در حال حاضر مشغول کار بر روی ۱۲ خودروی کاملاً الکتریکی، با هدف ارائه آنها در فاصله سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۴ است. اگرچه این تعداد هنوز به قوّت خود باقی مانده‌اند، امّا برخی از خودروهایی که در ابتدا برای آنها برنامه‌ریزی شده بود، هم‌اکنون با برخی نسخه‌های متفاوت جایگزین شده‌اند. از جمله مدل‌های جدید، مدل جانشین i3 است که با استفاده از عنوان iX1، قرار است که با نسبت‌های یک «کراس‌اور» روانه بازار شود. تازه‌واردهای دیگر شامل یک نسخه تمام‌الکتریکی از نسل بعدی رولز رویس گوست و مدل‌های با فاصله محوری کشیده از iX1، i3 و i5 برای بازار چین هستند. شاید هیجان‌انگیزترین مدلی که قرار است به بازار بیاید و در داخل ب‌ام‌و به عنوان یک «شکل‌دهنده برند» شناخته می‌شوند، خودرویی است که بهترین‌ها را در خود جای می‌دهد و برند ب‌ام‌و را در قرن بیست و یکم تعریف می‌کند. ب‌ام‌و i8 قرار است که در سال ۲۰۲۲ بازنشسته شود و این مدل شکل‌دهنده برند، جای آن را خواهد گرفت.

781 1024x680 بازنگری‌ها در بی ام و

در حال حاضر، سه گزینه برای این «شکل‌دهنده برند» درنظر گرفته می‌شود. یکی از گزینه‌ها، یک i8 با پوسته جدید است که در آن باتری‌های بزرگتر، موتورهای الکتریکی قدرتمندتر و یک موتور ۲ لیتری احتراق داخلی ۳۲۰ اسب‌بخاری به جای موتور ناهنجار سه سیلندری در آن استفاده شده‌اند. گزینه دوم، تنها ساختار اصلی را حفظ می‌کند، شرایط جلوبندی و عقب را تغییر می‌دهد و پیشرانه را از سه به چهار سیلندر ارتقا می‌بخشد. گزینه سوم که به نوعی افراطی محسوب می‌شود، ساختار «مقدس» قبلی را به کناری می‌نهد و از یک نمونه جدید مولتی-متریال استفاده می‌کند.

783 1024x680 بازنگری‌ها در بی ام و

در حالی که این مدل جدید نیز به صورت پلاگین هیبرید خواهد بود، گزارش‌ها حاکی از آن است که در سیستم پیشرانه، ترکیبی از یک موتور الکتریکی قدرتمند ( با سه سطح قدرت ۸۰، ۱۰۰ و ۲۱۰ اسب‌بخار) با یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر با قدرت ۳۴۰ اسب‌بخار یا یک موتور بزرگتر V-8 با خروجی ۶۰۰ اسب‌بخار وجود خواهد داشت. در نتیجه، به نظر می‌رسد که خروجی ترکیبی  ۸۰۰ اسب‌بخار دور از دسترس نباشد. دامنه رانندگی با این خودرو، در صورت که با آن هیچ‌گونه آلودگی وارد هوای اطراف نشود، بین ۸۰ تا ۱۱۲ کیلومتر گزارش شده است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

شرایط فروش بی ام دبلیو 530 مدل 2018

1 (1) پرشیا خودرو از امروز عرضه خودروهای بی ام دبلیو 530 با مدل 2018 …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما